26 Mart 2018 Pazartesi

Kral Tacı Yastık Yapımı

Merhabalar...

Bu aralar bloğuma yazı yazabilmek için kendime fırsat yaratıyorum.
Şöyle bir baktım da geçen yıl bir sürü şey yapmışım ama doğru düzgün hiç bir şey yüklememişim.

Bu yıl bu gidişatı değiştiriyorum ve bol fotoğraflı yazılarıma devam ediyorum.


Hamileliğimin 37. haftasından sonra zorunlu izne ayrılınca evde ne yapacağını şaşırmış vaziyette her şeye saran bir tip oldum. Üstelik çok zamanımda kalmayınca en iyisi yastıklardan başla Özlem dedim.

Özellikle pinterest'te inanılmaz fikirler var. (Pinteres'te ki panolarımı görmek için buraya lütfen)
 Bebeğimin beşiğine koruyucu yastık yapmayı düşünüyordum zaten. Bu taç şeklinde ki yastıkları ilk orada gördüm ve çok beğendim. Ve aldım kumaşımı, makasımı, mezuramı, ipimi başladım projeme...


Öncelikle kumaşımı Sakarya Çarşamba pazarından aldığımı söylemeliyim.
Bebe mavisi bu parça kumaş 1 tl'ye satılıyordu. 1.5 mt kadar. Normalde parça kumaşlar tanesi 3-5 tl olur ama o gün yağmur yağmıştı ve ıslanan kumaşları bazı kumaşçılar bitsin diye bu fiyata veriyorlardı :)

Dikiş işine taç oluşması için önce kafama göre bir şablon çıkardım. Bunun içinde 3 adet sivri kısım olacak şekilde kumaşı katladım. Sabun ile çizerek net bir şekil haline getirdim, iğneledim ve kumaşın tersinden kestim.


İlk parçayı baz alarak arka parçaları da kestim.


Kestiğim parçalar kumaşın tersi bu sayede dikiş payları ile dikip alttan küçük bir aralık bırakıp kumaşı tersine çeviriyorum. Yastık olacağı için elyaf ile doldurup son bıraktığım açıklığı da dikiyorum ve bitiyor.


Bitmiş hali aşağıda.
Bir ara taç değil de lale yaptım zannettim :)


Neyse ki bebeğimin beşiğine koyunca istediğim şekilde göründü. :)


Böyle şeyleri yapmak çok kolay.
Yeter ki içinizde istek olsun.
Kurslardan videolardan öğrenerek bir çok şey yapabilirsiniz.

Bu yazımın da sonuna geldim.
Bir sonra ki yazıda görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar