23 Ocak 2017 Pazartesi

Kolay Su Böreği Tadında Yufka Böreği

Merhabalar...

Bir hafta sonu daha anlayamadan bitti.
Cumartesi pazarın geçiş hızı bu aralar saniye gibi.
Hal böyle olunca insan kendini hep yorgun hissediyor.


Size en sık yaptığım ve tadını su böreğine benzettiğim böreğimi paylaşıyorum.

-5 adet yufka
-Göz kararınca peynir
-Göz kararınca maydanoz
-1 yumurta
-Yarım çay bardağı sıvı yağ
-Yarım çay bardağı süt
-Kabı yağlamak için ay miktarda margarin veya tereyağı
-Bir tutam tuz
-Yarım şişe soda


İstediğiniz tür peynir veya farklı harçlarla da deneyebilirsiniz.
Ben bir türlü bitiremediğimiz 1 kiloluk içim peynirimizi kullandım.(Malum iki kişi olunca,bir de iki kişide çalışınca,birde hanım tembel olunca:) evdeki bir çok şey bitmiyor.)

Yapılışı;

-Öncelikle bir yufkayı kesmeden ve parçalamadan yağladığımız kalıba uçları dışarıda kalacak şekilde yerleştiriyoruz.
-İkinci ve üçüncü(üçüncünün yarısını) yufkaları elimizde parçalayıp içine gelişi güzel yerleştiriyoruz.
-Üzerine maydanozlu peynirli harcımızı ekliyoruz.
-Harcın üzerine de üçüncünün yarısını ve dördüncü yufkayı parçalayıp yerleştiriyoruz.
-Tabana serdiğimiz ilk yufkayı bohça kapatır gibi kapatıyoruz :)
-Üzerine soda,yağ ve süt döküp biraz bekledikten sonra yumurtanın sarısını sürüyoruz.
Süslemek amacıyla ben çörek otu döktüm.
Altlı üstlü pişiriyoruz.



Sıcak sıcak tadı harika oluyor.
Afiyet olsun :)

Hoşçakalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar