29 Ekim 2016 Cumartesi

Ev Dekorasyonumuz: Salon


Herkese merhabalar...


Aylardan sonra ancak evi ve işi yoluna koymaya başladıktan sonra burayı ne kadar çok özlediğimi anladım.

Aslında yazacak çok şey, anlatacak çok anı, paylaşacak çok resim var ama zaman denen o akıp giden şeye yetişememek diye de bir sorun var :)

Burayı artık ihmal etmemek üzere  yazıma başlıyorum.


Ev yerleştirenlere, ev kuranlara ve dekorasyonunu değiştirmek için fikir arayanlar için hazırladığım bu yazımla ufacık bir katkım olsun istedim.
Evet bunlar benim evime seçtiklerim :)

Tüllerimden başlamak istiyorum;
Sakarya'da yaşadığımı söylemiştim. O yüzden Sakarya'ya yolu düşenlere bir iki adreste vereceğim.
Yeni evlenenlerin toplamda en çok masraf ettikleri ve en çok canlarını yakanın tül perde masrafı olduğunu düşünüyorum. Ama şu da bir gerçek evi tüller ve mobilyalar gösteriyor.

Ben alışılmışın aksine evimde ağır güpür tüller ve stor tercih etmedim(mutfak hariç; mutfağımda zebra tül kullandım :)

Küçük odalarımda bu üsteki (isminin ne olduğunu bilmiyorum) tülü tercih ettim. Aslında bana kalsa bütün evi bu tülle de yapabilirdim. takınca bayıldım :)



Salon için üstte ki küçük puantiyeli bu tülü tercih ettim. Mobilyalarım sade ve spor. Çok göze batacak bir model yerine bu sade modeli tercih ettim. Diğer tül gibi bu tüle de bayıldım. 

Tüllerimi, güneşliklerimi ve mutfak için aldığımız zebra storları toplamda 750 TL'ye aldık. 
Evet inanılmaz bir fiyata 8 Pencere için perde,güneşlik ve zebra stor aldık. 

Fiyatın bu kadar uygun olma sebebine gelince; Sakarya Adapazarı ilçesinde Dorme tül fabrikası var. 
Burada ki ürünler yaklaşık aynı kalitede. Sadece tül üzerinde uyguladıkları desenlerin ağırlıklarına yani harcanan malzemeye göre bir fiyatlandırmaları var. Genellikle yurt dışına üretim yapıyorlar. Bizimle çok ilgilendiler ve çok uygun bir fiyat çıkardılar.
O kadar memnun kaldık ki başka arkadaşlarımızı da yönlendirdik. Bizim seçtiklerimiz için indirimli tül markaları ve dükkanlar 2-3 bin tl istemişlerdi düşünün aradaki farkı.


Salon için tüllerin yanına fon yaptırmaya karar verdik. 
Bu sefer de gittik ünlü Çarşamba pazarımıza ve üstte gördüğünüz mor-gri-sarı karışımlı fonun mobilyalarımıza uyacağını düşünerek aldık ve diktirdik.


Aslında arkadaşlarım bu fonun karışık desenli olması nedeni ile daha önce aldığım desenli halıyla evin çok kötü görüneceği söylemişlerdi. Ama bende bir tür inat var. Kimseyi dinlemedim ve mobilyalar yerleşip fonlar kötü görünecek mi diye bakmak istedim. 


Ben sonuçtan çok memnun kaldım. Hatta sonrasında perdeleri yıkamak için fonları da çıkardık.
Sonra sadece tülleri taktık ve fonsuz kullandık. Hiç hoşumuza girmedi.

Sonrasında fonları geri taktık :)


Benim zevkim diyorum ve perde konusunu kapatıyorum.


 Gelelim diğer seçtiklerimize;
Daha nişanlanmadan ortada hiç bir şey yokken Evidea sitesinden iki tane tablo almıştım.
Sonra mobilyalar, perdeler, halılar derken dekorasyona tabloda katmış olduk. İşin güzel yanı seçtiğim tabloda ki renkler salonumla acayip uyumlu oldu :)


Hatta ev gezmesine gelen arkadaşlarımız bayıldı. 
Ve bir çoğu da evi ne bu şekilde tablolar aldı.


Eşimle eve sürekli bir şeyler aldığımız dönemde A101'e bu üçlü kitaplık gelmişti.
Fırsatı kaçırırmıyız hemen gittik almaya. Tabi ki bizim gibi A101 takipçileri de yoğun ilgi göstermiş. 
3. A101'de bulduk bunları ve yanında da 2 adet daha kitaplık aldık(diğer yazılarımda paylaşacağım)


Salona kitap koymak istemedik. Çünkü bir odamızı çalışma odası yaptık. Bu yüzden
eşimin eski fotoğraf makinesi ve Sendikasının hediyesi olan nostaljik radyoyu ve balayından dönerken Kütahya'dan aldığımız çini ve aksesuarlarla yerleştirdik.


Orta sehpamızı İkea'dan aldık. Bu masayı görür görmez alalım dedim. Hem beyaz hemde tekerlekli. O kadar rahat bir şey ki anlatamam. İstediğimiz gibi kaydırıyoruz. Üstelik çok hafif. İkea' dan aldığımız ürünlerden çok memnun kaldığımızı özellikle belirtmek istiyorum. Kurulumu çok kolay; yaklaşık 1 dakikada kurduk. Bir toz bile dökülmedi :)


Salonumuzun bir diğer vazgeçilmezleri de bu zigon takımı. Bu takımdan 2 tane aldım. Bunun sebebi bir arkadaşımıza gittiğimizde ya zigon almamaları yada alınan zigonun yeterli sayıda olmaması.
Bu zigonu seçme sebebim koltuğa kadar girebilmesi. Öyle öne eğilmek gerekmiyor hemen yanınıza kadar geldiği için içecek yiyecek koymak çok kolay oluyor :)


Sırada masa sandalye takımız var. Sandalyelerimiz çok estetik bir o kadar da rahat diyebilirim.
Annem ve kayınvalidem de almadan önce yaslandıkları yerin boşluk olmasından korktular. Hatta biz bu takımı beğendikten bir gün sonra mobilyacıya gidip denemişler ve beğenmişler.


Mobilyalarımızı griye çalan kahverengi ve sarı seçtik.
Işığa göre gri ve yeşile benziyorlar değil mi:)

Ve en çok beğendiğim parçalardan biri olan halılarımız. İki adet aynı model aldık.
Tabi ki alışılmışın dışında ki halı modelimiz gösterdiğim herkes tarafından "ne yaptın sen diye!!!" karşılandı. "çok göz yorar" ve "sonra çok pişman olursun" diye yorumlarda aldım. Fakat ben herkesin fikrini alıp bildiğini okuyan biri olduğum için halılardan vazgeçmedim. Ev yerleşince de ne kadar doğru bir karar verdiğimi anladım. Hatta bu yorumları yapan arkadaşlarım evime bayıldı :)

Halılar merinos markasına ait. Ama sadece Evidea'da gördüm. İki halıda 4 metre kare. Toplamda 260TL'ye aldık :)


Özellikle masamı övmek istiyorum.
 Bunun sebebi kenarlarının oval olması. Yani Dört köşe uçları sizvri olan masaların aksine çarptığınızda yada çok kalabalık olduğunuzda köşeye denk gelene zarar vermeyenlerden :) Tabi çoluk çocuğa karışma vakti geldiğinde de bize sorun yaratmayacak çok rahat bir masa :) Ortadan açılıyor ve kocaman bir aileyi rahat ettiriyor diyebilirim:)


Ve vintrinde görüp de aynısını istiyoruz dediğimiz koltuk takımımız.
Sakarya' yı mobilya için arşınladık desek abartmış olmam. En son Bursa'ya gitmeye karar vermiştik. Eşim burayı bulmuş ve" istersen buraya da bir bakalım olmazsa Bursa'ya gideriz" demişti.
Son mağazada tarzımıza ve zevkimize göre ürünler bulunca çok rahatlamıştık:)

Evin bütün takımlarını bu mağazadan aldık.Sakarya Erenlerde olan  Göral mobilya-Orfimo mağazası Ada Center arkasında. İlgi ve alakadan çok memnun kaldık. Fiyatlar konusunda da çok yardımcı oldular.


Bu da konsol seçimimiz.
Biz konsolu tv ünitesi olarak da kullanıyoruz ve çok memnunuz. 
İçi bütün çeyizlik tabak çanak, tencere, kaşık takımlarımı aldı. Hata daha bir sürü şeyi de toparladı. Evi daraltmamak için bu şekilde yerleştirdik.


Komidinin aynasını da salon girişine boy aynası olarak astık.
Çok da kullanışlı oldu:)


Nereye koyacağımı bilemediğim nişan çiçeğim.
Şimdilik salon kapısının yanında duruyor.


Evi ilk bu şekilde yerleştirmiştik sonra baktık ev daraldı tekli koltuklarla karşısında ki sarı üçlü koltuğu yer değiştirdik. Bu arada iki koltuğumuzda yatak olabiliyor ve altı sandıklı. Evin bütün dağınıklıklarını bu sayede toparladık.

Ve son.

Alt tarafı salon ama anlata anlata bitirememişim.
Kızmayın bana evimi çok severek ve içime sinerek yerleştirdik. 
Belki fikir arayıp başkalarının "o oraya olmaz" demelerine rağmen oldurabileceklerine örnek olur.

Hoşçakalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar