15 Mart 2015 Pazar

DIY: Elbiseye Kolay Astar Dikme

Herkese mutlu pazarlar...

Bu sefer de alıp bir nedenden dolayı bir türlü giyemediğim kıyafetlere el attım.
Bunların en başında desenine ve rengine bayıldığım lcw 'den çok uyguna aldığım bir elbise var.


Bu elbisemin sorunu astarsız olması.
Alırken hiç dikkatimi çekmemişti. Ama ilk giydiğimde ne kadar büyük bir problem olduğunu anladım. Dikişlerimden arta kalan zamanda astar diktim kendisine :)


Bu ten rengine yakın şifon kumaştan bluz dikmiştim. 
Kalan parçasını astar olarak değerlendirdim.
 Kursu en güzel yanından biri de istediğin alet eliin altında.


Öncelikle dikdörtgen iki parça kestim ve overlok makinasıyla kenarlarını geçtim.
Sonra da dikdörtgenin eni olan kısımlarından birini dikrim. 


Ardından bel kısmında kullanacağım tarafını bol teğel geçip belime uygun olarak büzdüm.
Fermuara kadar diktim. Fermuara kısmını dikmeme sebebim rahat çıkarıp giyebilmem için.


Ve sonuca ulaştım. Bazen bu gibi küçük detaylarla alıp da gizmediğimiz çok şey olabiliyor. yada terziye götürüleceği güne kadar dolabın en arkalarında yıllanıyor.
Radikal kararlarımdan biri de yaza kadar bu gibi sebeplerle düzeltilmeyi ve giyilmeyi bekleyen kıyafetlerimi kullanılabilir hale getirmek :)

Benden durumlar böyle.
Şimdilik hoşcakalın :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar